Alak skrev:
Er jo ikke deres tap. Kjøp det fra england, er ingen regionssperre derfra. Så kan vi bare registrere spillene, få nedlastingskoden, laste ned og bytte tilbake til Norge igjen. Jeg regner da med at dette skal gå helt smertefritt? Planen min er hvertfall satt for neste måned
Høres ut som en god plan. Me nja, jeg satt litt på gjerdet og vurderte å benytte meg av dette tilbudet. At Nintendo tvinger oss til å "lure" dem på den denne måten, gjør at dette ikke er verdt bryet for meg. Blir visst bare Fire Emblem i denne omgang.
Men joda, flott av Nintendo å kjøree kampanjer som dette. Hvorfor de ikke velger å gjøre det globalt har jeg likevel vanskelig for å forstå.
Vel, jeg hører at noen spill vil derpe seg etter regionendringen,. Spesielt spill som støtter online.
Men jeg bare HØRER.
Er jo ikke deres tap. Kjøp det fra england, er ingen regionssperre derfra. Så kan vi bare registrere spillene, få nedlastingskoden, laste ned og bytte tilbake til Norge igjen. Jeg regner da med at dette skal gå helt smertefritt? Planen min er hvertfall satt for neste måned
Reinsdyr skrev:
Oh hey, glemte at jeg kan forandre 3DS-regionen. Satt den på Engelsk, så nå dukker Club Nintendo opp.
Derp.
Fortsatt utrolig lite brukervennlig, selv om det er fint at slikt er mulig .
Jeg fikk i hvert fall svært lite lyst til å kjøpe tre av de spillene av at Nintendo setter regionssperre på noe sånt. Deres tap.
Oh hey, glemte at jeg kan forandre 3DS-regionen. Satt den på Engelsk, så nå dukker Club Nintendo opp.
Derp.
Latterlig. Jeg er sikker på at Nintendo har en egen stilling der arbeidsoppgavene er å lage systemer som er så lite brukervennlige som mulig.
Well, fuck. Min 3DS kan ikke cheate meg gjennom systemet, fordi den er norsk. Så den har ikke noe Club Nintendo valg.
Kanskje vi burde mobilisere oss på Miiverse eller noe?
Fra tidligere spillkjøp sitter jeg på en haug med slike "registrer dette spillet på Club Nintendo og få stasj"-kuponger, som jeg i det stille håper blir brukbare en eller annen gang...
Ser desverre ikke slik ut, og dette nye "tilbudet" gjør det ikke akkurat bedre.
Skjønner ikke hvorfor det skal være så forbanna vanskelig å tilby det samme til hele Europa? og hvorfor kan ikke Club Nintendo bli integrert med Nintendo Network kontoene?
Tror de må linkes, ja.
Tjekt for min del da. Jeg har ingen av spillene enda, og har tenkt på hvertfall tre av de. Jeg har club nintendo-konto i england, så det er mulig jeg kjøper spillene fra england. Da vil jeg få tilsendt spill med engelsk innhold, dvs. club-nintendo kort. Regner med at jeg da kan registrere de, og så få koden til å bruke på min 3DS. Med mindre club Nintendo og 3ds'en må være linket sammen da. Jaja, finner ut av det. Er uansett billig å kjøpe spillene fra England, spesiellt hvis jeg går for noen som evt. er billige av de åtte.
Og der ble jeg irritert over NoE igjen. GG.
Tror du må registrere med koden man får når man kjøper spill utenfor Norge. De spillene pleier å ha med seg en rød lapp med en kode på til Club Nintendo på.
Så, nintendo feirer at det er lansert en rekke med store titler til Nintendo 3DS ved... å gi deg et gratis spill om du registrerer 3 av disse spillene:
Monster Hunter 3 Ultimate (Nintendo 3DS version)
Luigi's Mansion 2
Fire Emblem: Awakening
Donkey Kong Country Returns 3D
Animal Crossing: New Leaf
Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate
LEGO CITY Undercover: The Chase Begins
Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity
Kjøper du 3, kan du laste ned et 4. spill fra lista, helt gratis! Fantastisk, og dette er foreløpig kun for Europa .
Men, det er gjennom Club Nintendo. Dette er en tjeneste vi ikke har her i Norge. Det betyr... null spill for oss. Er det mulig å registrere spillene gjennom den engelske Club Nintendo for å dra nytte av godene? Jeg har veldig lyst på spillene i den lista, og jeg kommer uansett til å skaffe meg Luigis Mansion og Fire Emblem. Hvis jeg kan støtte Nintendo med å kjøpe enda et spill for så å få et spill gratis, gjør jeg gjerne det!