• Logget inn som Coldblood
  • Siste besøk: I dag 14:43:59

Annonseringer

NUF kommer til å legges ned den 27. august, så er det noe du ønsker å ta vare på har du sjansen fram til da. Etter denne dato vil alt bli slettet og domenet frigjort. Diskusjonsemne her.

Post et svar

Skriv din melding og trykk OK
Valg

Gå tilbake

Emne-visning (nyeste først)

kekrot
02/03 2014 03:46:14

Vel eg synest sjølv at det var greit at dei "shake things up a bit" som dei sa. Blir jo ikkje nødvendigvis slik i det neste, men dei har sagt at det til Wii U også kjem til å bli litt annleis.

Men noko av det beste med A Link Between Worlds synest eg at du ikkje får hint og tutorials sendt oppi trynet ditt heile tida, var så bra designa at ein forstår likevel kva ein skal gjere.

valborg
01/03 2014 13:56:03

Da var jeg ferdig med spillet og, føler det var altfor kort så det var litt skuffende. Fant aldri ut hvordan man tok de jævlene som gjemte seg oppi trærne heller og det er for sent å google nå.
Ødela litt å få alle duppedittene med en gang, noe av gleden med Zelda er jo å gå tilbake steder man har vært og f.eks løfte bort steiner man ikke kunne første gang man var der

kekrot
13/12 2013 04:50:46

Men det er bekrefta av Nintendo at det som står i Hyrule Historia med at Link faktisk taper mot Ganondorf i OoT er faktisk akkurat noko som kan skje, og lagar grunnlag til ei alternativ tidslinje. Det eg stussa litt i var kvifor ALBW er fleire spel etter ALttP, men eg har ikkje spelt ferdig GBC spela enda så kan hende ALttP sitt Hyrule består heilt likt i hundrevis av år.

Men ja, for alt vi veit kan Nintendo like så godt finne på å lage alternative tidsinjer for fleire spel, OoT er liksom det viktigaste i serin så langt, derfor dei kun har ein Defeat tidslinje frå den, trur eg.

EDIT: Las den andre delen i posten din igjen, og det kan jo gi meining. Nintendo har nok ikkje avslørt alt.

Dadaph
13/12 2013 04:37:16

Hmm, vet ikke helt om jeg kjøper den "Link blir drept av Ganondorf"-tidslinjen som beskrives der. Vil ikke hvert eneste Zelda-spill kunne skape en tidslinje på den måten? Link dør i Windwaker og WUPS to tidslinjer? Har tolket det dithen at Ganon rett og slett ikke KAN drepe Link, da Link(mot) og Zelda(visdom) sammen står mot den tredje Triforcen(makt). To mot en altså, Ganon kan ikke vinne.

Slik jeg tolket det, enten gjennom en offisiell beskrivelse, eller i mitt eget syke hode, jeg husker ikke helt, var at den tredje tidslinjen blir skapt, da Ocarina of Time tvinger spilleren til å reise tilbake til barndommen for å endre historiens gang. Voksen-Link forsvinner dermed fra denne tredje tidslinjen ettersom endringene blir såpass store at en ny tidslinje blir skapt etter at Link gjør endringene 7 år tidligere. Dermed vinner Ganondorf på walkover, og den tredje tidslinjen blir til.
Kortversjon: Ganon dreper aldri Link, men Link forsvinner pga tidstukling og ingen kan dermed stoppe Ganon.
Er jeg helt på jordet? I Hyrule Historia-boka står det kun "defeated", som kan tolkes på så mange måter.

LBW er vel bekreftet å ligge der det ligger i den tidslinjen, så sånn sett stemmer den vel...

Men skulle gjerne likt å få oppklart mer hva Majora's Mask har med LBW å gjøre, annet enn at

Spoiler :     

, som et easteregg...

Hadde vært gøy og ikke minst sykt forvirrende, om tidslinjen begynte å gå på tvers av dimensjoner.
Hva om Lorule for eksempel

Spoiler :     

Og om det er tilfelle, vil det jo så absolutt forklare Majora's Mask-referansen.

kekrot
13/12 2013 01:22:38

Nokon som veit om denne oppdaterte tidslinja er noko offisiell i det heile? Nintendo på Facebook som posta. http://www.buzzfeed.com/legendofzelda/t … a-timeline

A Link Between Worlds er liksom litt annleis plassert enn kva eg hadde trudd.

Mreow
07/12 2013 17:45:28

Kaster meg på har-nå-rundet-spillet-bølgen smile Absolutt verdig tittelen som oppfølger til ALttP. Selv om spillet i bunn og grunn egentlig er nesten identisk med forgjengeren, så har de finpusset det nok til at det føles helt nytt ut. Likte veldig godt den magimålerdingsen som eliminerte behovet for piler og bomber, samt muligheten til å nesten kunne ta alle dungeons i helt valgfri rekkefølge. Var også artig å lete etter Maiamais, hatten av for at det vises på kartet hvor mange du mangler i hvert område.

daniman
03/12 2013 22:33:47

Fullførte nettopp storyen. Faktisk det første top-down Zelda jeg noensinne har fullført. Har ikke samla alt som er å samle, men slikt pleier jeg å gjøre etter endt story.
Spillet har levert til de grader synes jeg. Å gå inn i veggen var sannelig ikke en dum feature. Mange av puzzlene var svært gjennomtenkte, og jeg skal innrømme at jeg enkelte ganger sto fast noen minutter før "a-ha"-løsningen kom. Dette er noe av dèt som gjør Zelda unikt for min del, i motsetning til mange andre nymotens spill hvor spillet gjerne skal guide deg fra A til Å, mens din oppgave blir noe passiv.

Ventetiden til Zelda på Wii U blir nok ganske lang, men ALBW er absolutt verdt å fylle "tomrommet" med. Løp og kjøp!

MysteryT
30/11 2013 14:16:23

Rundet spillet nå, synes det var veldig bra! big_smile

kekrot
30/11 2013 05:34:01

Gratulerer, og så får du faktisk gode belønningar for å gjere slike ting i spelet også. Det likte eg.

EDIT: Eg har nettopp runda spelet for andre gong, så bra er spelet. Det er ikkje ofte eg gidd å spele gjennom alt igjen så fort.

Spoiler :     

]

Dadaph
30/11 2013 03:26:19

100 av 100 maiamaier funnet, har ikke engang prøvd å kikke etter guider.
Vet et spill er bra når man kan finne alle de små skjulte macguffinene uten å måtte krysse av på et kart fra gamefaqs. Spillets eget hintsystem er absolutt godt nok, kombinasjon av lydhint og områdebasert søk. Nydelig.

kekrot
30/11 2013 01:15:26

Har no gjort alt i spelet trur eg, unntatt StreetPass Challenges. Har 12/50 av dei. Eg har ikkje sett i guides da, så det kan ver småting eg ikkje har gjort, som

Spoiler :     
Dadaph
28/11 2013 21:28:00

2 sager igjen, 16 hjerter og 2 hjertebiter. Endelig fått gjenstanden som antakeligvis vil gjøre det mulig for meg å finne resten av hjertebitene jeg ser etter. Skal prøve å fullføre 100%
Har ikke funnet en eneste ting jeg misliker med spillet ennå.

Edit: 2 sager igjen, mangler totalt 2 hjertebiter(den ene vet jeg hvor er) og 9 maiamaier. Ikke engang rørt en guide til nå, håper det forblir sånn.

MysteryT
28/11 2013 20:38:37

Mangler bare 1 sage nå big_smile
Også har jeg 15 hjerter <3

Fant sånn 5 hjertedeler under 15-20min o.o

kekrot
25/11 2013 02:04:04

Runda det i sta med 18 hjerter. Bra story, som var litt annleis enn forrige Zelda-spel og mørkare i tonen i retning MM, pluss ein plot twist som eg ikkje heilt såg komme. Og ingen tutorials, kun eit par småting heilt i starten som ikkje tek noko tid i det heile tatt.

Det føltest vanskelig når eg spelte det, men likevel dauda eg kun to gonger til saman.

Passeleg lengde var det òg, sjølv om no når eg er ferdig føltest det litt... kort? Men det er sikkert fordi eg har spelt mykje kvar dag sidan eg fikk det. Til saman var det vel like langt som ALttP, iallfall fyrste gong du spelar dei.

Noko av det beste i A Link Between Worlds er vel dungeondesignet, men det synest eg egentlig ofte med kvart spel i serien. Nokre skikkeleg vanskelege puzzles er der også, spesielt når eg skulle finne alle kistene i kvar dungeon. Då var det ein del vanskelege optional kister.

Og så blir du berre kasta uti det, og må utforske sjølv... Dette er iallfall eit Zelda-spel eg har venta på. Strake motsetninga til Skyward Sword, som var bra ja, men hadde unødige tutorials OVERALT.

Jau dette er eit fantastisk spel som alle med 3DS burde skaffe seg. wink

Lars
25/11 2013 01:28:33

Ser så frem til juleferien når jeg får tid til å spille dette.

Forum-bunn