Ja, begge spela er fantastiske, men eg også synest Rayman Legends er nokre hakk bedre.
Sheik skrev:
Tenker å kjøpe Tropical Freeze, men bør jeg heller kjøpe Rayman Legends?
Og for en som har spilt Returns, føles det nytt nok?
(jeg synes new super mario bros. er blitt utrolig kjedelig etter å ha spilt det samme spillet 3-4 ganger da den eneste forskjellen er at det er ulike versjoner).
Begge spillene er grisebra på litt forskjellige måter. Men du kan jo tenke deg at Rayman kommer til å gå ned i pris ved flere anledninger, men DK kommer ikke til å gjøre det på flere år, hvis vi skal basere oss på Nintendo-priser generelt. Så du taper ingenting på å kjøpe DK nå.
Hvis pris ikke har noe å si, så kan jeg si at jeg mener Rayman er best blant de to. Spesielt som multiplayer. Kan jo funke som partyspill, tilogmed, siden spillet ikke bruker liv. Også er musikkbanene det nærmeste du kommer en gudegave i et plattformspill.
(Ikke at DK er dårlig, det er dritbra. Det er bare det at Rayman er enda bedre.)
Tenker å kjøpe Tropical Freeze, men bør jeg heller kjøpe Rayman Legends?
Og for en som har spilt Returns, føles det nytt nok?
(jeg synes new super mario bros. er blitt utrolig kjedelig etter å ha spilt det samme spillet 3-4 ganger da den eneste forskjellen er at det er ulike versjoner).
Dritbra spill, strevde LENGE med å klare 200% på returns. Føler TF var litt enklere, men har nok grunn i at jeg spilte returns så mye. Soundtracket på spillet er uten tvil det beste jeg har hørt i et spill på VELDIG lenge. Anbefales.
Gz, har kun klart å få ei gullmedalje enda, på den første mine cart bana.
YES!
Klarte ENDELIG gullmedalje på Time Trial på første bane! xD
Kunne klart 1-3 sekunder raskere om jeg ikke fucka opp på den andre runnen jeg hadde, den var bedre. Men oh well @_@
Okay, daså!
Førstebossen har sinnsykt kul musikk! @_@
Vel 1 player er iallfall mykje lettare (og bedre) sidan du styrer DK pluss Diddy, Dixie eller Cranky som ein "powerup". I 2 player blir det vanskelegare sidan du kun har en figur uten dei andre som add on. Sjølvsagt går det an å bere 2 playeren på ryggen men då er det akkurat som 1 player...
Viss begge er gode kan 2 player vere artig då, eg er ikkje sikker sidan her eg bur er det berre eg som hadde Returns (prøvde multiplayer men det er umulig når eine ikkje er god i spelet) men no har ein kompis fått Tropical Freeze også, så vi får prøve igjen. Dei har også tatt vekk Super Guide-funksjonen (som gjorde at ein kvit DK spelte bana for deg... Super casual mode), men spelet er like vanskeleg.
Hvorfor er jeg så god på dette spille når jeg sugde balle på Returns?
Spilte riktig nok 2 player på Returns, og begge to var like elendige.
Men her har jeg allerede 37 ekstra liv i verden 2, og fått tak i nesten alle KONG bokstavene! o_o
I dag er spelet offisielt ute! Laup og kjaup
Eg vart også skuffa av Returns. Det var så mykje som kunne blitt gjort bedre, banene og verdenane hadde ingen sjel. Alt heitte kun Forest, Jungle, Beach osv. Her i Tropical Freeze er det gjort skikkeleg, minnar meir om SNES trilogien, berre mykje bedre. Og endeleg, ny musikk. Av og til kjem det eit par remiksar, men dei er så gode at det blir berre heilt perfekt.
Eg var drit lei alt som heitte plattformspel, heilt til dette kom. Vi har ikkje akkurat mangel på plattformspel på Wii U, og det er jo eigentleg ein bra ting (sidan det er favorittsjangeren min, både 2D og 3D). Men siste året har det vore veeeldig mange i forhold til for 10 år sidan. Tropical Freeze er det beste til Wii U så langt.
Må tilstå jeg aldri har vært fan av DKC-serien. Klart, spillene er jo gode, men jeg foretrekker den mer åpne plattformstrukturen i spill som Mario og Mega Man, fremfor DKC-stilen, som går ut på å beholde momentum og rytme mens man farer fremover(ikke ulikt Sonic eller Rayman). Foretrekker faktisk Donkey Kong-trilogien på NES, og ikke minst det helt fantastiske Donkey Kong-spillet på Game Boy(tilgjengelig på 3DS!)
DKC Returns syntes jeg helt ærlig var litt kjedelig. Spesielt gruvevognbanene ble frustrerende for min del, mer å pugge den faktiske banen enn å reagere på ting etterhvert.
Dermed har forventningene mine til dette vært ganske lave, og jeg følte meg snurt over at Retro ikke kunne gjort noe annet enn nok et DKC-spill.
Men nå som lansering nærmer seg, føler jeg at jeg har litt lyst til å prøve. Bare tviler på at det blir noe jeg kjøper for fullpris dag 1.
Dette spillet skal jeg ha!
Rundet aldri Returns fordi jeg og venninna mi ragequitta xD
MEN jeg skal fullføre denne!
Har ikke hatt øynene så veldig oppe for dette spillet frem til nå, men hvis det du sier er riktig, så er jeg veldig interessert i å skaffe meg det! Det er uansett alt for lite spill ute til Wii U nå til at jeg ikke skal skaffe meg det, så blir vel egentlig løp å kjøp så raskt jeg kan.
Let the fun times begin!
valborg skrev:
Det var litt av en påstand, syns det var det beste spillet til Wii. Men har du rett må dette anskaffes ASAP
Nja, mykje som føltest litt kjedeleg i Returns, som f. eks. musikken som kun var heilt like originalane med nyare instrument. Men det var fordi Kenji Yamamoto ikkje fekk David Wise til å lage musikken då han var opptatt med andre ting. Til Tropical Freeze var han ledig.
Noko av det viktigaste i SNES DKC spela er jo faktisk musikken, sidan gameplayet er nokså kjedeleg og repeterande. Returns hadde mykje bedre kontrollar, som igjen kjem tilbake i Tropical Freeze.
Det at eg sa at Returns er kun halvparten så bra som Tropical Freeze er jo ikkje ein dårleg ting, betyr jo berre at TF er dobbelt så bra som Returns.