• Logget inn som Coldblood
  • Siste besøk: I dag 14:43:59

Annonseringer

NUF kommer til å legges ned den 27. august, så er det noe du ønsker å ta vare på har du sjansen fram til da. Etter denne dato vil alt bli slettet og domenet frigjort. Diskusjonsemne her.

Post et svar

Skriv din melding og trykk OK
Valg

Gå tilbake

Emne-visning (nyeste først)

Reinsdyr
24/03 2013 20:47:04

Alak skrev:

MysteryT skrev:

Har dødd flere ganger mens jeg spilte fordi kontrollen ikke gjorde hva jeg sa til den.

...særlig tongue

Redsteel 1 har lyst på et ord med deg.

Entity
23/03 2013 16:54:09

Noen spill er bare mye bedre MED Wiimote/chuck da. Se på MadWorld. Blir så überivrig når jeg spiller det spillet. Veldig bra måte de puttet det inn på. Silent Hill: SM: Helt fantastisk. Lommelykten til mobiltelefonen. Helt suverent. Zelda SS og Red Steel 2 sier seg selv egentlig da. RE4 ble jo mye bedre og.

Dette er bare noen eksempler. Hadde ikke blitt de samme spillene med "vanlige" kontrollere.

Alak
23/03 2013 13:39:22

Jo, menjeg er enig i skeptikerene's mening om at Wii-moten sin bruk i f.eks. Galaxy kun var en "nødløsning" eller gimmick. Man kunne fint spilt spillet med en classic controller f.eks. uten at mye gikk tapt. Galaxy vant pga. fantastisk leveldesign og atmosfære, sammen med responsiv kontroll som Mario serien alltid har. Men å samle starbits med pekeren trengte vi egentlig ikke.

Jeg tror fremtiden er mer lys for Wii U, med muligheten til å kombinere wii-mote og Gamepad, at den kjører mulighet for hvilken som helst spillestil. Dette digger jeg.

kekrot
23/03 2013 01:27:31

Jeg føler faktisk mest at wiimoten er en naturlig utvikling av spillkontrollen, altså jeg tar den litt for gitt. tongue Men uansett så har vi på mange måter vært heldige denne konsollgenerasjonen, unntatt et par ting.. Men det kan vi ta i et annet emne. Galaxy synes jeg er et flott eksempel på et slikt spillelement i "utviklingen" synes jeg, altså ristingen.

Alak
22/03 2013 23:52:38

MysteryT skrev:

Har dødd flere ganger mens jeg spilte fordi kontrollen ikke gjorde hva jeg sa til den.

...særlig tongue

valborg
22/03 2013 21:17:05

MysteryT skrev:

Vel, jeg synes det var ganske slitsomt å stå gjennom mesteparten av spillet, føler ikke at fektingen ble optimal hvis jeg satt.

Haha det hørtes slitsomt ut ja.. gikk fint å fekte sittende for min del. Slet litt med å stikke med sverdet dog, var ett hælvette på de der øyestatuene som skjøt laser

kekrot
22/03 2013 21:05:04

Eneste jeg ikke likte med Skyward Sword var vel å få tak i Hylian Shield på Hero Mode. Fikk det til for en uke siden, etter flere måneder av og på-prøving...

Hadde ikke noen særlige problemer med kontrollen i spillet heller, men virker som om noen av Wiimotene mine funker bedre enn andre...

Dadaph
22/03 2013 12:59:38

Kontrollen(og dungeondesignet) var det eneste jeg likte med Skyward Sword.
Opplevde at kontrollen "datt ut" iblant, men aldri ofte nok til at det ble noe problem. Tross alt måtte man bare trykke en knapp, så ble det sentrert igjen.

Når det gjelder å spille for å slappe av, føler jeg det kun fungerer med noen spill. Ønsker jeg å spille kun for å koble ut hjernen, spiller jeg noe enkelt der jeg slipper å tenke, som et gammelt plattformspill, et JRPG eller lignende. Jeg klarer ikke "slappe av" om jeg spiller for eksempel survival horrors eller lignende, så da spiller jeg dem når jeg er i humør til det. Dette er mentalt.
Noe lignende gjelder kontrollen. Jeg spiller ikke Pikmin med New Play Control om jeg ønsker å ligge i sofaen og døse, det funker ikke, men da er det mer fysisk.

MysteryT
22/03 2013 12:54:54

Tyranisaur skrev:

Snakker du om å kalibrere hele motion plus oppleggget med å legge kontrollen flatt, eller bare justere siktet? Sistnevne måtte jeg også gjøre en del ganger. Sånn ellers tror jeg det er mange som ikke følte at det var slitsomt å spille skyward sword selv med fektingen. Kanskje det har noe med størrelsen på bevegelsene folk gjør. Du satt vel ikke og gjorde tilsvarende bevegelser som om du hadde brukt et sverd selv? Jeg bruker i hvertfall kun nok bevegelse til at det blir registrert dette går mest på håndledd og albue. Og hva ligger i holdningen om at det å spille er synonymt med å slappe av? Snakker vi mentalt eller fysisk, og er er det en sammenheng?

En liten digresjon. På skolen har jeg vært borti det at læreren står som et tegn på engasjement, der sitting er mer passivt og ikke fult så engasjerende. Kan noe av det samme brukes for å gjøre spill mer engasjerende ved at spillerens bevegelser brukes aktivt i spillet?

Vel, jeg synes det var ganske slitsomt å stå gjennom mesteparten av spillet, føler ikke at fektingen ble optimal hvis jeg satt. Og jo, jeg fekter som jeg skulle hatt et sverd. Må jo leve seg inn i det når man først spiller.

Det har jo alltid vært avslappende å spille. Man sitter seg ned for å spille for å bli kvitt stress, og da hjelper det ikke hvis spillet irriterer meg grenseløst flere ganger.

Har dødd flere ganger mens jeg spilte fordi kontrollen ikke gjorde hva jeg sa til den.

Tyranisaur
22/03 2013 11:41:34

Snakker du om å kalibrere hele motion plus oppleggget med å legge kontrollen flatt, eller bare justere siktet? Sistnevne måtte jeg også gjøre en del ganger. Sånn ellers tror jeg det er mange som ikke følte at det var slitsomt å spille skyward sword selv med fektingen. Kanskje det har noe med størrelsen på bevegelsene folk gjør. Du satt vel ikke og gjorde tilsvarende bevegelser som om du hadde brukt et sverd selv? Jeg bruker i hvertfall kun nok bevegelse til at det blir registrert dette går mest på håndledd og albue. Og hva ligger i holdningen om at det å spille er synonymt med å slappe av? Snakker vi mentalt eller fysisk, og er er det en sammenheng?

En liten digresjon. På skolen har jeg vært borti det at læreren står som et tegn på engasjement, der sitting er mer passivt og ikke fult så engasjerende. Kan noe av det samme brukes for å gjøre spill mer engasjerende ved at spillerens bevegelser brukes aktivt i spillet?

MysteryT
22/03 2013 10:25:39

Huff nei.
Dette var en av grunnene til at jeg ikke likte skyward sword.
Måtte kalibrere ofte, og den var ikke nøyaktig nok.

Også skal det ikke være slitsomt å spille et spill. Man skal bare sitte seg tilbake å slappe av med en god håndkontroll med spaker, og sitte i en kul stilling i sofaen/stolen.

Tyranisaur
21/03 2013 08:31:42

Alak skrev:

Kan man spille Black Ops 2 med Wiimote online? Om dette er mulig sliter jo alle andre med gamepad, med tanke på hvor rask og responsiv kontrollen er.

Man kan det ja. Grunnen til at det ikke er så mange som gjør akkurat det er nok at de har balansert aim assist på en måte som gjør at det virker som dual analog har en fordel. I tillegg er det ikke så stor spillebase, slik at du ikke nødvendigvis finner folk å spille med i nærheten, som gjør at det blir mer lag osv. Det føles nesten som connection er viktigere. Men uansett, å sammenligne wii mote og dual analog i skytespill er i samme gate som å sammenligne mus og tastatur med dual analogs.

Edit. Det har visstnok akkurat kommet ut en patch som prøver å balansere wiimoten igjen. Utviklerne prøver ihvertfall å gjøre opplevelsen god.

Dadaph
21/03 2013 00:30:55

Jeg liker Wiimote veldig godt.
Som du nevner funker den godt som NES-kontroller om man holder den horisontalt. Liker også konbinasjonen med nunchuck, som gjør at jeg kan slappe totalt av og ha armene mine hvor jeg vil(sett at spillet ikke har bevegelses-styring).
Jeg har heller ingenting imot bevegelses-styring, så lenge det er brukt riktig. Waggling fungerer sjeldent, men likte veldig godt 1:1-bevegelsene i Skyward Sword, der det var viktig å svinge riktig og ikke bare riste alt man kunne. Eller siktingen i spill som Metroid Prime og Pikmin.
I tillegg fungerer kontrollen(og tilbehør som Classic Controller) på WiiU. Veldig godt gjort av Nintendo å ikke tvinge meg til å kjøpe en haug nye kontrollere(når man ser på andre konsoller, er ikke det en selvfølgelighet)

Mye av kritikken kommer av de tidligere Wii-spillene, og mange tredjeparts-spill, hvor tankeløs waggling er en fundamental del av gameplayet. Og iblant er det godt å bare slappe av med et spill uten å måtte peke på skjermen eller vifte.

Alak
20/03 2013 23:41:20

Oh yes, det kommer nok til å bli brukt mye variasjon på Wii U, og dette liker jeg ettersom flere spillere får muligheten til å spille på sin egen måte. Håper jeg. Kan man spille Black Ops 2 med Wiimote online? Om dette er mulig sliter jo alle andre med gamepad, med tanke på hvor rask og responsiv kontrollen er.

Noe av det beste jeg vet med Wii-moten var at man kunne slappe av mye bedre med den mens man spilte. Det er genialt generellt å ha kontrollen delt opp i to deler som kan være langt fra hverandre. Dette digger jeg veldig.

Spillene jeg likte best til Wii var Skyward Sword og faktisk Red Steel 2, et spill jeg anså som helt fantastisk! De fikk frem grafikken i Wiien (hvertfall så godt de kunne) sammen med en heftig fet art-stil, og settingen er jo bare helt vill! Når dem lager et spill med samuraicowboyer som hovedpersoner, da er jeg frelst! Jeg elsket å bruke wii-mote til å sikte og fekte, og spillet gav en god følelse over hvor nøyaktig wiimotion+ faktisk var. Vri på hånden din og sverdet ditt gjør det samme, så å si helt lag-fritt. Elsket det.

Jeg håper Wii-mote blir brukt mye til det de kontrollsetupene jeg digger på Wii U, selv om det er kontrollen til en tidligere generasjon. Liker at Nintendo "resirkulerer" kontrollene sine. Godt for oss og godt for miljøet ;D

kekrot
20/03 2013 22:09:16

Tyranisaur skrev:

Mange sier de ikke vil bruke wiimote på grunn av at det er en wiimote,

^This. Er så utrolig mange som sier "spill x suger pga Wii", som f.eks. Skyward Sword og mange andre bra spill :@

Husker den dagen jeg fikk Wii, at noe av det jeg ble mest forbløffet over, annet enn at golf, tennis, baseball faktisk virket, som vi hadde sett på trailere osv, var at du kunne holde Wiimoten opp ned slik at pekeren på TVen også ble opp ned ^^ Det var liksom så "smooth" rotering tongue

MP3 (og Trilogy siden jeg ikke spilte de to første på GC) er et av mine favorittspill på Wii. Spill som Brawl blir nok aldri brukt med motionkontroll, så kontrollmulighetene har iallfall vært varierte. Blir vel enda større variasjon på Wii U... big_smile

Forum-bunn

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson